Monday 16 April 2012

Sekeping Hati yang Hina

Ya Allah,
hati ini mula terasa segan denganMu
adakah aku seorang hamba yang berguna?
layakkah aku digelar seorang muslimah yang solehah?

Ya Rabbi,
entah mengapa tiba-tiba satu perasaan
menjelma dalam diri ini ketika aku terbuai dalam mimpi indah
seolah-olah membangkitkan aku dari terus terlena...

Mengajak hati yang lalai ini terus menuju kepadaMu
tika hati ini dihanyut oleh permainan duniawi
permainan yang dicipta oleh aku sendiri
tika hati resah menamatkan segalanya...

Aku malu dengan Mu Ya Allah
banyak benar kasih sayang yang Engkau limpahkan
yang tidak henti-henti mengalir dalam hati ini
walau hati ini tidak menghargainya...

Teguhnya sayangMu padaku membuat hati ini merintih
menangis pilu bila mengenangkan dosa-dosaku padaMu
Dosa-dosa yang semakin hari semakin melimpah ruah
yang berlonjak-lonjak keriangan dalam diri ini....

Dosa-dosaku padaMu Ya Allah seolah-olah
telah sebati dalam hati, jiwa dan diri ini
yang bergaul baik untuk menjadi satu adunan 
yang buruk, busuk dan lagi hina...

Ya Rahman Ya Rahim
padaMu tempat aku melafazkan syukur
kerna masih memberi perhatian pada sekeping hati yang hina
yang telah lalai akan tannggungjawabnya kepada tuanNya...

Engkau limpahkanlah hati ini dengan nur keimanan
agar kelak hati ini mampu mengecapi keindahannya
juga bakal meraih cinta dan sayang dari Pemilik Cinta yang sebenarnya
insyaAlllah......amiiinnnnn



-1440 p.m
-16/4/12 @ isnin




No comments:

Post a Comment