Tuesday 29 November 2011

Rose @---<-------


Bunga ros?? wahhh...bunga kesukaa aku...serius mmg aku gila bila aku nmpk bunga ni...hihihi bunga ni cantik kn...indah sungguh alam ciptaanNya kn..=) Alhamdulillah aku bersyukur kerana masih mampu menikmati keindahan alam ciptaanMu Ya ALLAH...


ok, skrg aku nk cerita knp aku suka bunga ni..pertama, bunga ni klu kita tgk lembut je..tp dlm menikmati kelembutan dan keharumannya kdg2 kita x perasaan yg bunga ni ada duri yg tajam...klu kena jari agk sakit jgak la...hihihi cuba tgk kelopaknya...cantikkan...sbnrnya bunga ni mewakili hidup kita...x caya?? meh sni aku ungkap 1 per 1...mula2 kita pergi ke tangkainya dahulu...tangkai bunga ni unik ckit tau...knp aku ckp unik? sbb bunga ni ada duri...wlupn bunga ni cantik tp dlm kecantikkannya de 1 'kelebihan' yg melindunginya...ibarat hidup ini wlupun kita bukan manusia yang sempurna tp msing2 memiliki kelebihan kurniaan ALLAH s.w.t...oleh itu, kita sebagai manusia yg kerdil hendaklah bersyukur dengan kelebihan ni dan jgn la di bagga2kan kerana kelebihan itu blh ditarik bila2 masa Dia suka...'apabila Dia inginka sesuatu maka akan terjadi apa yang diinginkan oleh Dia'...



seterusnya kita pergi ke kelopaknya pula ya...=) bunga ini memiliki kelopak yang cantik dan banyak...bagi aku setiap kelopaknya mewakili setiap peristiwa yang berlaku dalam kehidupan kita...setiap hari kelopak bunga yang x elok ni akan gugur dan akan digantikan dengan kelopak yang elok...disini dapat diberitahu bahawa setiap peristiwa yang berlaku dalam hidup kita hendaklah kita simpan dan biarkan ianya berlalu tetapi dlm masa yang sama hendaklah kita jadikannya sebagai panduan hidup...InsyaALLAH moga2 hari esok mampu menjadikan kehidupan kita seindah bunga ini...Seindah alam ciptaanMu Ya ALLAH...


erm, masih lagi bab kelopak...walaupun kelopaknya gugur & kdg2 dibiarka begitu sahaja tetapi sebenarnya kelopak ini klu kita simpan ia boleh dijadika wangian...klu x caya pergila wt...serius aku x tpu...hihihi erm, cm 2 gak dgn kehidupan ini...kdg2 kita rasa kita ni x berguna ttp sebenarnya kita ni masih lagi berguna utk hari2 yg akan datang...kesilapan yang dulu jgnlah dikenangkan tetapi jdikan kesilapan lalu itu sebagai panduan utk kita menjalani kehidupan kita pada masa akan datang supaya pisang tidak berbuah 2 kali...ALLAH itu maha pengampun...dosa2 hambaNya yg bertaubat InsyaALLAH dimakbulkanNya jika kita betul2 mengharapkan keampunan daripadaNya...=)


No comments:

Post a Comment