Friday 18 November 2011

Amanah vs Sakit Hati

Bermula saat & ketika itu tanggungjawab yang aku pikul dalam PALAPES UPSI semakin, semakin dan semakin berat...tanggungjawab yang diamanahkan kepada aku ini betul2 membuatkan hidup aku tak tentu arah...aku mengalami konflik dalaman yang sangat teruk...kalau ditanya sudah semestinya aku nak letak jawatan sekarang jugak...sbbnya?? sbbnya aku dah tak sanggup nak memikul beban yang berat ini...cukup la sem lepas aku dah jd Sjn kpd platun 1 dan merangkap wakil tertinggi wanita peringkat intermediate...sekarang pulak aku memegang jawatan Junior Under Officer (JUO) kpd peringkat intermediate...dan aku juga merangkap wakil tertinggi wanita kpd semua peringkat...Ya Allah makin berat tanggungjawab yang diamanahkan kpd aku ini...sejak dr ari pertama aku memegang jawatan ini sehingga sekarang mcm2 cerita berkaitan dengan aku telah timbul...Ya Allah dugaan lg...bila cerita2 tersebut timbul menyebabkan hati aku ni sakit dan smkin sakit...knp perlu aku? knp aku perlu bertanggungjawab ats kesalahan org lain?? knp aku?? knp bukan org lain?? uhuhu...sekarang hidup aku tiada lagi erti 'privasi'...mana aku pergi dan apa aku buat semuaya jadi tumpuan...sungguh aku bosan dengan semua ni...semua ni mengajar dan mendidik aku menjadi seorang yang sgt hipokrit...kadang2 aku rasa apa yang aku korbankan utk PALAPES hanya sia2 je...kadang2 2 jgak aku rasa seperti tidak kuat utk harungi semua ni tapi Ya Allah aku bersyukur kerana Kau sentiasa berada disisiku dalam senang dan juga susah...Kau mengajar aku erti kedewasaan...Kau mengajar aku erti kehidupan...aku akan cuba belajar utk memikul tanggungjawab ini dengan baiknya insyaALLAH...

p/s : kt bwh ni de bbrp keping pic aku semasa pemakaian pangkat...InsyaALLAH mudah2an aku dapat memikul amanah ini dengan seikhlas2nya....=)










No comments:

Post a Comment