Monday 14 November 2011

1001 Kenanganku bersamaMu...

Asslmualaikum...rasanya tidak keterlaluan untuk aku berbicara soal cintaku, rinduku dan kekagumanku pada si Dia disini...mudah-mudahan tulisanku ini dapat mengingatkan dan menyedarkan kedudukan aku disisiNya...8hb Nov - 11hb Nov merupakan minggu yang membuatkan hati aku meronta-ronta untuk mencoret sedikit cerita aku sepanjang tarikh tersebut...tarikh tersebut merupakan tarikh untuk aku melaksanakan tanggungjawab aku sebagai seorang pelajar, kadet dan juga sebagai hambaMu....sepanjang tempoh tersebut setiap saat hati ini memuji kehebatanMu dan kekuasaanMu...ketika ini juga aku semakin cinta, rindu dan sayang kepadaMu...kehadiranku disambut dengan suasana yang tenang dan damai...bunyi air yang mengalir betul-betul membuatkan jiwa halusku ini bisu untuk berkata-kata...hutannya yang menghijau seolah-olah telah berjaya memukau diriku ini...tika itu juga hati ini berbicara alangkah bagusnya jika aku tinggal di tempat seperti disana...melihat keindahan tempat itu membuatkan aku rasa seperti berada disyurga dunia...jika syurga dunia setenang, seindah, sedamai itu inikan pula syurgaMu...ALLAHUAKBAR sesungguhnya aku amat cintakanMu...perasaan itu semakin menebal apabila malam-malamku dihiasi dengan suasana bulan yang terang dan indah...Ya Allah betapa indahnya malam tersebut sehingga membuatkan aku leka seketika...terdetik juga dihati kecil ini untuk menikmati malam tersebut bersamaMu tetapi sayangnya aku terpaksa menguruskan hal dunia yang sememangnya sudah menjadi tanggungjawabku ini...insyaAllah walaupun tanpa bulan menemaniku pada malam-malam yang akan datang, aku tetap ingin bersamaMu kerana cinta, rindu dan sayangku padaMu smakin menebal...melihat dan merasai suasana begitu membuat aku rasa diri ini sangat kerdil...semakin aku cinta, rindu dan sayang padaMu semakin banyak yang perlu aku lakukan supaya cinta, rindu dan sayangku ini disambut olehMu...Ya Allah aku mohon padaMu supaya terus dan terus berada disisiku untuk selama-lamanya...=)

No comments:

Post a Comment