Monday 14 May 2012

Surat dari Sahabat utk Sahabat


Bismillahirrahmanirrahim & Asslmualaikum…pembuka bicara saya utk awk pg ni…

Syukur Alhamdulillah kpd Allah kerana pertemukan kita & menjadikan kita sahabat yang baik hingga akhirnya..insyaAllah….amiiinn

Terima kasih kepada Allah s.w.t kerana menganugerahkan kepada saya seorg sahabat yg sgt baik & terima kasih utk juga awak sbb sudi menjadi sahabat saya….=)

Kehadiran surat ini mungkin bakal membuat awk terasa hati tp ketahuilah sahabat bahawa sahabatmu ini sentiasa inginkan yg terbaik utkmu & utk dia yg kamu sayang kerana Allah…

Sahabat mengertilah bahawa sahabatmu ni sgt2 risau akan dirimu yg semakin hari semakin parah ku lihat…sahabat, jalan yg kamu pilih bersama dia sememangnya aku kagumi…aku hormati…aku banggai….ternyata jln yg kau pilih membuatkan hatiku terharu kerana kau masih lg meletakkan cinta kau kepada Pemilik Cinta yg sebenar…masyaAllah sgt2 aku kagumi sahabat…cinta sucimu hanya kau hulurkan pada Dia Pencipta Cinta…kau tidak sesekali inginkan cinta kau dicemari dengan dosa-dosa yg tidak membawa keberkatan dalam perhubungan kau & dia…wahai sahabat yg aku syg kerana Allah...sungguh aku sungguh khuatir akan dirimu…ku lihat dirimu telah dibayangi 1 bayang yang berselindungkan 1 perasaan yg x tdk sepatutnya….perasaan yang menghantui dirimu sehingga membuatkan dirimu menjadi tidak keruan…

Sahabat,
Rasa disayangi & dicintai oleh insan lain insan dari kaum Adam ternyata mmg bahagia…terasa dunia ini milik kau & dia…menikmati kebahagiaan tanpa menghiraukan keresahan dihati…
Jujur aku memahami perasaanmu kerana aku sendiri pernah merasai & melalui perasaan sebegitu…tp sahabat sedarilah bahawa perasaan itu hanyalah sementara…perasaan yg dipinjamkan kepada kita dr Pemilik Cinta sebenar…sahabat, bila2 masa sahaja perasaan itu akan diambil oleh Pemiliknya…

Tujuan sebenarnya disini ialah…….sblm ini hatimu belum pernah disentuh oleh hati lain milik insan lain…aku sgt & tersgt risau jika1 hari nnt kau akan ‘dikecewakan’…ini bukan doaku utkmu sahabat…tp bg menjelaskan situasi sebenar kpdmu…ketahuilah bahawa sahabatmu ni sudah merasainya banyak kali sehingga diri ni sangat takot utk menaruh harapan kpd dia insan yg bernama lelaki….sahabat, rasa dikecewakan sgt2 menyakitkan…sehingga luka dihati terpaksa mengambil masa yg lama utk kembali kepada asalnya…lebih2 lagi bila kau sudah menaruhkan seribu impian bersama dia yang kau sayangi…sahabat, hatimu sgt suci…sepatutnya hati yg suci hanya dihulurkan pada lelaki yg bergelar suamimu sahabat…bkn kepada dia kau sangka bakal suamimu suatu hari nnt…dia blm tentu menjadi milikmu…ngatlah sahabat pasangan yg berumah tangga pn masih bercerai berai ni pula kita yg tiada pa2 ikatan yg sah dimata Dia Pemilik Hati kita semua…Ya Allah, sahabat aku tidak ingin sekali melihat kau dikecewakan…air mata kecewamu bakal membuatkan aku resah gelisah…aku ingin menjadi sahabat yg baik utkmu…sahabat yg sayang akan sahabatnya kerana Allah….harap kau mengerti akan maksudku ini sahabat…

Sahabat,
Saat ini aku lihat dirimu terlalu mengikut perasaanmu…seolah-olah dirimu dikawal oleh perasaan itu…disini ini aku menjelaskan bahawa tidak sepatutnya kau terlalu melayan perasaan itu…ya, aku memahami akan perasaanmu tp ingatlah akan niat sebenar kau...kau sudah  melepaskan dia kepada Pemilik Hati yg sebenar…mengembalikan dia yang kau sayangi kerana cintamu kepada Dia…tp bila kau terlalu melayan perasaan itu menunjukkan seolah2 kau tidak redha melepaskan dia…seolah2 kau terpaksa…ketahuilah bahawa jodoh itu rahsia Allah sahabat…rahsia Dia yg sangat utuh…rahsia itu akan terbongkar apabila tiba masanya…usah kau risau…insyaAllah Allah itu akan menjaga dia bagi pihak kau…tugas kau hanyalah perlu berdoa & terus berdoa…mudaha2an dia bakal menjadi zaujmu…insyaAllah….amiinnn

Persoalan darimu akan ku jawab…

Sahabat,
Disini ingin kau rungkaikan segalanya…mengikut pemerhatianku bahawa dia sebenarnya sgt menghormati permintaanmu…itu sbbnya dia berkelakuan seperti itu…tidak mempedulikan kau…tp sedarilah sahabat dihati dia hanya tuhan yang tahu betapa dia risaukan akan kau…kau sendiri mengertikan bagaimana sikap caring dia kepada kau sehingga ada kalanya membuatkan kau agak rimas…disitu sebenarnya kau sudah memahaminya…tp xpe sahabat…mungkin kau tiadk menyedarinya kan…=) aku faham situasimu…insyaAllah jika nama dia sudah tertulis utkmu 20tahun akan dtg sekalipun dia ttp milikmu…usah risau ye sahabat…=) aku sentiasa berada disisimu walau apa jua keadaan sekalipun…ingatlah pesan dia bahawa jika kau rindukan dia ingatlah Allah & kekasihnya iaitu Rasulullah s.a.w…

p/s : maaf sahabat jika surat ini bakal mengganggu perasaanmu...ingatlah bahawa ku hanya inginkan yg terbaik utkmu….


Dari sahabatmu Nur Atiekah bt Muhamad Azmi…
Sayang kamu kerana Allah s.w.t…..

No comments:

Post a Comment