Friday 11 May 2012

Nukilan utk Sahabatku......

Bismillahirrahmanirrahim....pembuka bicaraku pagi ni....

Alhamdulillah..syukur ku padaNya sentiasa ku pahatkn dihati ini.....=)

Dipagi jumaat yang nyaman ni hati ni meronta-ronta utk mencoretkan sedikit nukilan jiwa yang sentiasa mengukir hati ini...Ya Allah, hati ini memanjatkan kesyukuran padaMu...sungguh Engkau mengetahui hati-hati ini...hati-hati yang ingin menuju ke jalanMu...jalan yang sentiasa diredhaiMu Ya Allah...Engkau juga ketemukan aku dengan hati lain milik sahabat2 seperjuangan yang semakin hari semakin ingin mencari hidayahMu...=) terima kasih Ya Allah Engkau telah mengurniakan aku dengan keindahan & kemanisan iman...semoga hati ini sentiasa beristiqamah dlm menuju ke jalanMu Ya Allah.....

Ya Allah, aku mohon padaMu jika hati ini telah Kau tetapkan utk dia...Kau jaga la perasaan kami supaya hati kami ini tidak curang dari terus mencintai & setia akan Mu & RasulMu Ya Allah....jika dia tercipta utk ku...Kau lindungi la hati dia dari perkara-perkara yang mungkar...tidak sekali hati ini ingin melihat dia jauh tersasar dari landasanMu...hati ini sentiasa & akan terus sentiasa mendoakan yang terbaik utk dia TP jika dia bukan tercipta utk ku....kau ketemukan la dia dengan insan yang lebih baik dari hati ini...insan yang mampu memberikan jannahMu kepadanya yang sentiasa beriringan bersamaMu dalam mencapai kemanisan redhaMu..insyaAllah aminnn Ya Rabb

Sahabat, jujur aku sayang kamu kerana Allah....hanya 1 pintaku pada mu saat ini adalah....jagalah iman mu...jagalah pandangan mata mu....jagalah nafsumu...sungguh aku khuatir akan dirimu yang semakin hari semakin lain ku lihat...kau bukan insan yang aku kenal suatu tika dahulu...lain benar sikap mu sekarang ini...Ya Allah, aku bimbang akan dirimu...terasa tidak yakin terhadapmu...erm, jagalah pandangan matamu wahai sahabat yang aku sayang kerana Allah....kerana dari mata akan turun ke hati...jika pandangan matamu kerana nafsu Ya Allah aku bimbang sgt2....sejak akhir2 ni matamu ku lihat sungguh liar...melihat sesuatu yang tidak sepatutnya kau lihat...ya memang itu menjadi normal bagi kaum sepertimu tp utk aku??...kaum hawa?? ia tidak normal wahai sahabat....tanggapan aku padamu akan terus bertukar jika engkau terus bersikap seperti itu sahabat.....erm, sekali lagi pintaku pada mu jagalah pandangan matamu....aku akan sentiasa mendoakan yang terbaik buatmu SAHABAT.....

No comments:

Post a Comment