Friday 16 March 2012

~Pintaku..........

Ya Allah, hebat dugaanMU pada ku kali ini...tak tertanggung rasanya hati ini Ya Allah...tak terdaya diri ini memikulnya...aku yakin dengan ketentuanMu dan aku juga redha dengan ketentuanMu...aku terima segalanya Ya Allah...aku khuatir jika hati ini tidak mampu menanggungnya lagi Ya Allah..aku mahu petunjuk dr Mu & jln kebenarannya...aku tidak mampu untuk terus rasa keliru membelengu diri ini...keliru pada 1 perasaan yg Kau sendiri wujudkan untuk hamba2Mu ini...jangan biarkan aku terus bertanya dan keliru dalam semua ini...aku risau hati ini akan terpesong dr terus mengingatiMu Ya Allah...keberkatan dariMu sentiasa aku pohon agar hati ini tidak jauh tersasar...cukuplah hari-hariku ditemani air mata...aku juga x pasti apa kehendak hati ini...antara rindu, sayang mahupun cinta...tapi apa yang diri ini berkeinginan jika hati ini jatuh cinta labuhkan cinta ku pada dia yang melabuhkan cintanya padaMu Ya Allah agar hati ini juga dapat melabuhkan cintanya padaMu...bersama-sama mengecapi kenikmatan kemanisan redhaMU dalam mengharungi hari-hari yang mendatang...aku tidak mampu utk menipu diri ini...berpura-pura bagai tiada apa-apa yang berlaku sedangkan pada hati ku hanya ada dia...dia yang mengajar aku erti kehidupan sebagai wanita & sebagai muslimah...dia yang tidak jemu membantu aku dalam menuju ke jalanMu...dia yang tidak henti2 memberi kata semangat utk diri ini...dalam aku dahagakan kasih sayang dariMu dia hadir disisi menemani aku untuk aku menikmati keindahan kasih sayang dariMu...Ya Allah, hebat sungguh  jalan cerita yang telah Kau lakarkan untuk ku...jalan cerita yang tidak berhenti-henti menerima dugaanMu...aku sedar akan kasih sayangMu pada ku...aku juga sedar akan tujuanMu menurunkan dugaan ini kepada ku...terima kasih Ya Allah, Kau mengajar aku untuk aku bersyukur atas segala-galanya...ketenangan akan aku kecapi dan aku akan terus berusaha untuk merebut kasih sayangMu...pinta aku adalah hadirkan dia yang dapat menerima kekurangan diri ini untuk menjadi satu hati yang sentiasa bersama-sama menuju ke syurgaMu Ya Allah..=)

No comments:

Post a Comment