Monday 12 December 2011

Jom Kenal Keluarga Aku!!


Asslmualaikum...syukur Alhamdulillah kerana Allah s.w.t telah mengurniakan aku dgn sebuah fmily yg memahami diri ini...arini aku nk perkenalkan dkt dunia ahli keluarga aku...jom!!! =)


yg ni adalah abah aku...smart kn...hihihi erm, nama abah Muhamad Azmi bin Yusof..lahir di Mentakab pada 03 okt 1965..abah dibesarkan dengan kehidupan yang susah dan abah juga merupakan seorang anak yang degil..ops, sory abah...hihihi abah menerima pendidikan smpai peringkat SPM..selepas SPM abah meyertai tentera iaitu TUDM...alhamdulillah kini abah telah berjaya menamatkan perkhidmatannya sebagai seorang tentera...abah seorang ayah yang sgt syg kt ank2 dia...aku berterima kasih kpd Allah s.w.t kerana namaku tertulis utk menjadi ank kpd Muhamad Azmi bin Yusof ini...


yg tgh2 dlm gmbr ni adalah ibu aku...nama ibu Asmahwati binti Miskon...ibu dilahirkan di Johor pada 29 Feb 1975...ibu seorang suri rumah tangga sepenuh masa...


yg ni ialah aku...nama aku Nur Atiekah...nama yang indah & ejaan nama yang unik kn...hihihi alhamdulillah aku dilahirkan didunia ni sbgai anak yg sulung...besar kn t/jwb aku...insyaALLAH aku akn pikul t/jwb ini dgn sebaik2nya...er, part aku, aku no komen...hihihi 


mamat smart ni plak adik aku yg nombor 1...nama dia Muhammad Faiz...kami pggil dia angah...angah di lahirkan di Melaka pada 26 Jul 1991...angah ni seorang anak yg degil & sensetif...walaupun seorg yg degil tp dia seorg abg yg prihatin...hehehe cm aku jgak la kn...hehehe skrg ni angah keje kt genting...mudah2an berkekalan la sbb ssh die ni nk kekal klu bekerja...InsyaALLAH 


boboy...seorang yang handsome...hihihi boboy ni atlet dlm family aku...semua sukan dia maen tp bola sepak adalah sukan paling yg die minat...thn dpn dia maen dgn team Shahzan Muda pahang...mudah2an rezeki dia di kelab 2...sblm ni dia pernah join Felda United tp de kesilapan ckit...jdnya dia mnx keluar...


ni kakak....nama kakak Nur Alia...nama ni arwah mak yang nk sbb klu ikot abh nk nama Nur Laila tp sbb sygnya abah kt arwah mak...abah ikot kn je...erm, x sangka rpenya 2 antara permintaan terakhir mak...aku kagum dgn kakak sbb kecik2 lagi dia dh pndai wt keje umah...smue bnd la die yg wt...tggal blm masak je lg...rsenye klu diberi kebenaran mst dia masak gak...=) alhamdulillah ketika menjaga kakak, dia seorang yang sgt baik...tdk pernah sekali pn dia meminta...mudah2an Allah sentiasa melingdungimu kakak...=)


Jelieta Wardiah...ni adik bongsu aku...skrg dia darjah dua...adik lahir pada 25 Dis 2005 kat Kuantan...adik seorang sgt2 nakal...kata abah adik ini hasil gabungan kenakalan aku dgn boboy...uhuhu kesian kn...erm, adik seorang yg manja...sgt2 manja...kdg2 penat gak nk lyn....hihihi 



" aku sayang, cinta & rindu kt keluarga aku"

No comments:

Post a Comment